Základní varianty UK
Základní varianty UKDruhé písmeno v označení užíváno jako:
- A - dělo M1 76mm M1
- B - houfnice 105 mm M4 L/22.5
- C - pro 17-ti liberní dělo OQF 17
- Y - HVSS typ odpružení
Sherman I - M4
- Sherman Hybrid I - kompozitní trup (předek litý, zbývající část svařovaná)
- Sherman IB - M4 105 mm houfnice
- Sherman IBY - s HVSS odpružením
- Sherman IC (Firefly) - M4A1 17-ti liberní dělo
- Sherman Hybrid IC - Firefly s compozitním trupem
- Sherman IIA - M4A1 76mm dělo
- Sherman IIAY - M4A1(76)W HVSS
- Sherman IIC (Firefly) - M4A1 17-ti liberní dělo (76.2 mm).
- Sherman IIIA - M4A2 76 mm dělo (pravděpodobně noužíván UK jednotkami)
- Sherman IIIAY - M4A2(76)W HVSS (nebyl užíván UK jednotkami)
- Sherman IVA - M4A3(76)W 76mm dělo
- Sherman IVB - M4A3 105mm houfnice
- Sherman IVBY - M4A3(105) HVSS
- Sherman IVC (Firefly) - M4A3 17-ti liberní dělo (Firefly) - plánovaný typ, který nikdy nebyl postaven
- Sherman VC (Firefly) - M4A4 17-ti liberní dělo (76.2 mm). Tento typ užíván i jednotkami Kanady, Polska a nekolik kusů i armádou USA na konci války (nikdy ale v bitevním nasazen
Sherman VII - M4A6 dodán pro britské použití s motorem Ordnance RD-1820
Upravené varianty
Sherman Crab Mk IISherman DD (Duplex drive) - obojživelný M4.
Sherman Kangaroo - Sherman III konvertovaný do pancéřovaný osobní transportér
Sherman III ARV Mk I - obrněné opravárenské vozidlo - konverze ze Sherman III, podobná s Sherman V ARV I a ARV II
Sherman BARV (Beach Armoured Recovery Vehicle) - konverze pro královskou jednotku elektrickým a mechanickým inženýrů pro odtah nepojízdných vozidel z vody během vylodění v Normandii.
Sherman Crab I a II - M4A4 s odminovacím zařízením
Tank AA, 20mm Quad, Skink - prototyp protiledadlové obrany se čtyřmi 20-mm kanony montovanými na věž M41 kanadské produkce.
Sherman V (Rocket) - Sherman V s dvěma 3-palcovými (60-ti liberními) raketami RP-3 na nosiči umístěném na věž. Použit v bitvě na Rýnu v roce 1945.
Žádné komentáře:
Okomentovat